преса

Автор: Ігор Бондар-Терещенко
Видання: Еспресо tv

Przepraszam за фейсом об тейбл та інші оповідки з життя гіпі

У випадку з новою збіркою Євгенії Кононенко "Симбалайн" (Л.: Кальварія) вільно буде простежити цікаву метаморфозу "іменного" характеру, якою широко користаються наші письмаки

Варто авторові озвучити рідною мовою якийсь іноземний бренд на зразок "біг маку", "депеш моду" чи "крайслера-імперіалу", і це одразу заповідає відповідну стилістику їхньої оповіді.

Так, наприклад, "Симбалайн" нашої авторки – начебто лише назва треку в одному з ранніх альбомів гурту "Pink Floyd", під яку протягом життя кохається двійко її героїв, і який звучить спершу на контрабандному вінілі, потім на касеті й нарешті на диску. Але втули цей "адідас" у власний текст – і будь-який "лайн" заграє всіма барвами буржуйського стилю "лайт", а не знайомої чорнухи з-під пера Кононенко з реалістичним осадом на денці її суворої прози. Пригадуєте, "Повії теж виходять заміж", "Новели для нецілованих дівчат", "Зрада"? Суцільний морок душі та інший дискомфорт для сучасного читача, упевненого, що Симба – це левенятко з мультику.

Натомість тепер у збірці Кононенко все гаразд, вона розчинила у своїй прозі чарівну пігулку музичної радості навпіл з літературною і навіть мистецькою чутливістю. Крім інтимного прослуховування згаданого гурту "Pink Floyd", її підтоптані герої читають "Місто" Підмогильного і "Степового вовка" Гессе, милуючись шедевром Сурбарана на кулоні дев’ятнадцятирічної коханки. З цього п’янкого коктейлю у збірці київської авторки, що складається з повісті й оповідань, бувають навіть люди. Тобто, даруйте, вірші. Зазвичай пророчі, бо підносять "живу" сучасність понад усі нафталінові цінності не-нашого минулого. "Та жодне слово із чужих рядків / Не резонує з плином сьогодення!" - гукає авторка книжки, і з цим важко не погодитися.

Повна версія статті http://espreso.tv/article/2015/10/05/przepraszam_za_feysom_ob_teybl_ta_inshi_opovidky_z_zhyttya_gipi

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031







231 авторів
352 видань
86 текстів
2193 статей
66 ліцензій